OTA YHTEYTTÄ
Yhteystiedot:
Sirpa Länsivuori
Puh. 040 515 1652
Lyhytterapia Mäki
Koppelonkyläntie 34
64900 Isojoki
Y-tunnus 2913362-4
OMAVALVONTASUUNNITELMA
TOIMINTA-AJATUS, ARVOT JA TOIMINTAPERIAATTEET
Lyhytterapiani motto on "Valoa päin", koska aina on toivoa, aina on vaihtoehtoja. Lyhytterapia on helposti ja nopeasti saatavilla olevaa keskusteluapua ja terapiaa mielen hyvinvointiin, työhyvinvointiin, riippuvuuksista irti pääsemiseen sekä elämän muutoksissa ja kriiseissä.
Olen toiminut lyhytterapeuttina vuodesta 2018 lähtien ja kouluttautunut paljon mielen hyvinvointiin, mielenterveyteen, työhyvinvointiin, traumoihin sekä päihde- ja muihin riippuvuuksiin liittyen. Lyhytterapiassa sovellan koulutusteni mukaisia toimintatapoja, terapiamenetelmiä ja eettisiä ohjeita. Menetelmät ovat tutkimuksissa vaikuttaviksi todettuja terapiamenetelmiä. Ensisijaista on jokaista arvostava ja kuuleva kohtaaminen, läsnäolo ja välittäminen. Palveluni on aina asiakaslähtöistä ja terapia menetelmineen muodostuu yhteistyössä ja vuorovaikutuksessa asiakkaan kanssa.
Olen kuulunut Lyhytterapeuttiyhdistykseen vuodesta 2018 lähtien ja sosionomi AMK:na olen Valviran ammattihenkilöiden rekisterissä. Sosionomina työalueeni ovat aikuissosiaalityö, mielenterveys, päihdetyö ja psykososiaalinen työ. Lyhytterapeutteja ohjaavia lakeja ovat kuluttajasuoja- ja tietosuojalaki. Työhöni kuuluu säännöllinen arviointi ja työnohjaus.
RISKIENHALLINTA
Riskejä ennakoidaan ja ehkäistään tavanomaisilla varotoimilla, omavalvonnalla sekä koulutusten avulla. Palvelussa ei käsitellä lääkkeitä eikä lääkehoitoa. Palveluun ei sisälly asiakas- ja henkilötietojen säilyttämistä ja asiakasrekistereitä. Ajanvarauksen palveluntuottaja huolehtii kyseisen palvelun tietosuojasta ja tietoturvasta. Esille tulevat riskit ja epäkohdat käsitellään välittömästi.
Epäkohdista ja riskeistä asiakkaat voivat kertoa palvelun tuottajalle suoraan tai eri viestintäkanavia käyttäen. Palveluntuottaja on velvollinen noudattamaan lyhytterapeuttina Lyhytterapeuttiyhdistyksen ja sosionomina Valviran ohjeita ja säännöksiä. Palvelun laatuun tai asiakkaan saamaan kohteluun tyytymättömällä on mahdollisuus tehdä valitus Lyhytterapeuttiyhdistys ry:n hallitukselle.
ASIAKKAAN OSALLISUUS
Asiakas on aina osallinen omassa palvelutapahtumassaan ja lyhytterapia tapahtuu vuorovaikutuksessa. Asiakkaan toiveet ja tavoitteet otetaan huomioon ja ne ovat lyhytterapian lähtökohta.
Palautetta ja asiakaskokemusta kysytään aktiivisesti asiakkailta ja se vaikuttaa palvelun kehittämiseen. Palautetta varten on lisäksi lomake, joka on käytössä pitemmissä lyhytterapioissa. Palautteisiin reagoidaan tarvittaessa välittömästi ja epäkohdat korjataan. Palvelua kehitetään jatkuvasti ja alalla kouluttautuminen on säännöllistä.